onsdag 2 maj 2012

första passet !

japp, stolt är jag nu för nu har jag genomför mitt första träningspass sen jag blev gravid. och det va så skönt men så jobbigt så jag kommer med all säkerhet ha en hemsk träningsverk i morgon !
men då vet jag ju att jag gjort något som gynnar min kropp. så nu ska jag köra hårt kommande nio veckor. jag tänkte försöka mig på minst 2 pass om dagen minst fyra dagar i veckan plus promenader.
och jag tänkte att det måste funka.
för jag har ca 15 veckor på mig att gå ner ca 20 kilo. och jag vill verkligen kunna det !
jag vet ju inte exakt vilken dag jag ska till dietisten och kirurgen för fem års kontroll men jag vill verkligen ha nått mitt mål innan dess. och så svårt kan det ju inte va ! eller?
jag hoppas inte jag sviker mig själv. för alla andra stöttar mig ju oavsett vad, men det är mina hjärnspöken som jag har som jag inte får svika. !

jag tänkte köra promenad morgon. sen middag ett x-box pass och sen till kvällen ett dvd pass. jag hoppas och tror att jag kan lyckas med det eftersom det inte är något som tar tid. sen kan de även bli fler promenader eftersom jag även måste gå till dagis och hämta Leo , jag kan ta bilen men det vill jag inte. jag ska även försöka komma igång med cykeln. så kan jag även köra den ett par gånger i veckan ! detta ska gå.....
måste ner minst 8 cm i låren också !
helst skulle jag vilja nå halva målet till dopet ska stå.... eller ca 15 kilo ner typ ! det vore så skönt. men jag vill ju ha dopet i slutet av juni början av juli och det är bara ca 8-10 veckor dit..... så det är bara lägga på ett kol. köra så hårt man kan !


veden ska ju klyvas och staplas och lastas in också så jag har ju en del jag kan bränna fläsket på ! hihi !


idag va Leo ledsen när jag lämnade honom! jag undrar om han håller på och bli sjuk, han va lit blek om nosen. först tjatade han på att vi skulle gå till dagis och sen när vi va på väg och kommit haöv vägs då ville han inte dit ! dom är knasiga dom små liven !
så snart ska jag hämta min lilla kille så jg får se hur han mår. känner mig lite elak att lämna honom när han inte vill ! men man måste ju .
snart är det dags. just nu sover båda små tjejerna och Petri sågar ved, så jag hoppas att jag kommer iväg och hämtar honom , annars får Petri ta moppen och hämta idag !


//ELIN//

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar