tisdag 1 maj 2012

god morgon !
här i huset har vi en tidig morgon idag !
Kayleigh vaknade strax efter fyra och nikita och leo kom upp halv sex. så hur ska denna dagen bli?
ja de e väl bara sätta fart med dagen och hoppas att man orkar vara vaken hela dagen!

Petri ska väl hålla på med veden och jag funderar på att försöka hitta tid att hjälpa honom eftersom vi måste få lite gjort. skulle helst vilja vara klar med hela högen men sån tur har man inte. det tar nog lite tid. men snart hoppas jag att vi kan vara klara med den första delen av allt ved jobb så att allt är sågat och klyvet och ligger på tork !

Leo ska till dagis idag , han behöver busa av sig lite. under tiden tänkte jag se om det finns tid för att kolla mitt träningsprogram på x-boxen och se till att komma igång med de två gånger om dagen helst!
men först blir det en morgon promenad upp till dagis med Leo .

valborg är över nu också.... den firades inte alls här i huset. vi va alla trötta och vi beslutade oss för att stanna hemma och lägga barnen som vanligt. dom har ingen vinning av att vara vakna länge och titta på elden. kanske Leo men han va också så trött.... jag själv somnade i soffan med Kayleigh på magen efter jag sövt de andra trollen. trött som tusan va jag ! så Petri spenderade kvällen med en sovande familj och tittade på tv, så rolig va jag! men de va skönt att få sova ut i vilket fall.

första maj alltså igår va jag och Leo och Nikita och Kayleigh och hälsade på mamma i sörping. vi åt lunch och fikade i lekparken. de va mysigt ! dagen avslutades med att vi fick bogsera hem min bil efter ett litet bekymmer med kylaren ! får se om Petri kan laga den eller om den ska kosta oss ännu mer. suck ! är så trött på bilproblem nu !

idag ska jag deklarera. inte ute i god tid. men de gör inget ju huvudsaken är ju att den kommer in under dagen. och så ska jag försöka ringa lite andra saker så som kyrkan för att boka dop och kommun för dagsi plats !

ha en toppen dag i kylan !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar