måndag 7 maj 2012

inte mycket kvar

nej, det är inte mycket av veden kvar. men ändå är det mycket !
det tar sån tid.
tack vare ronny och mamma har vi hunnit mycket mer än vi trodde va möjligt på dessa dagar !
och tack vare att vi hyrde en maskin. hade vi stått med våran såg och vår klyv så hade vi knappt börjat nu. snart är det i alla fall fritt på ena sidan. så bara en lite hög kvar sen att ta med egen såg när vår hyrda maskin är tillbaka lämnad.
så på hela vår ena sida av huset är det ved.
det är ju bra träning för musklerna. igår ledde det till migrän så då blev jag inte lika glad. och så va jag dum nog att smaka lite godisar av Petri och de skulle jag abslut inte gjort för jag dumpade hejdlöst. så nu vet jag ju det  !
idag satsar jag på att sluta helt i princip med kolhydrater. inte ens äta grönsaker i ett par veckor för att se om det ger en kickstart i bantningen. en tjej som hade "nollat" i sex veckor utan att träna hade gått ner 8 kilo på den tiden. och dom som är med på det där tv programmet "älskling du har blivit en tjockis" dom går ju ner runt 15 - 20 kilo med hård träning och att i princip nolla kolhydraterna. så jag tror jag kan minska lite i alla fall.
jag satsar på att klara det i sju veckor. det blir till midsommar sen får man se om man trivs med det eller om jag ändrar något. men som det känns nu så vill jag vekligen detta !
tiden för träning är väl det som är svårast ! men det kommer så småningom !

idag har jag ringt kyrkan angående dopet på Kayleigh och preliminär bokat kyrkan och prästen och om jag får min vilja igenom så blir det antingen sista helgen i juni eller första helgen i juli. mysigt med sommar dop.
jag måste bara kolla hur många vi ska bjuda och köpa in grejjer till inbjudningskorten.
sen planera vad man ska ha till. men jag vill ha tema nyckelpigor.

jag har även ringt angående dagis plats till Nikita så nu är det på gång.

och så har jag ringt till mödravårdscentraen om efterkontroll. så jag har varit flitig idag !


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar