lördag 1 oktober 2011

klädbytar dag och och trevligt sällskap

idag har det varit en toppen fin höst dag och nu är jag trött kan jag lova.
vaknade tio över fem av en pigg och glad kille som pratade sin syster till vakenhet.
så båda kom upp vid den tiden. jag kom upp men ack så trött.
frukost och mys vid tv. och fixa till kläder och torra blöjor och sen väcka mannen
vid halv åtta . då jag kände att det va dags för en dusch ifall jag skulle hinna.
så jag blev klar kvart i nio och ville söva Nikita innan jag åkte. och det hann jag för hon somnade på två sekunder. så hämtade jag Helena vid kvart över nio och så iväg. tanka och hämta pengar.
klockan tio i tio va vi i söderköping och åkte in på klädbytardagen i mogata. massor av folk redan från start. , Helena hittade direkt två jackor till sina tvillingar.
jag hittade en vinterjacka till Leo också.
och massa mysbyxor som är perfekta att ha under overallen och så.
och lite smått och gått till Nikita med. bland annat en underbart söt vintermössa.
och lite vantar till båda. och ett par mamma tights och ett mamma linne till mig.
allt gick på 360 kr. så det kallar jag väl fynd.
köpte även fina lackskor till Nikita som hon kan ha i jul sen.
kommer bli såååå sött.
hittade inga skor eller stövlar till Leo men det tror jag att syrran har.
hon trodde även att hon hade vinteroverall. så det hoppas vi på.

de små trollen sover och snart ska jag hämta felicia hos en kompis.
igår sov hon i söderköping hos en kompis och idag på efter middagen har hon varit hos en annan kompis från hennes gamla skola. det är kul att dom har kontakt tjejerna.
petri sjönk ner i soffan efter en hård men mysig dag med småttingarna eftersom jag va iväg själv idag. kändes så konstigt ! det är så sällan jag är det !

i morgon vet jag inte vad vi ska hitta på.
jag skulle vilja spendera dagen med att göra höstfint ute.
men det beror ju på vädret och vad barnen vill.
sen är det ju ny vecka igen, och på tisdag har jag gått halv tid i graviditeten.
känns inte som så.
men så är det. skönt att allt såg bra ut på ultrat och under veckan ska jag ringa och boka tid till min barnmorska för kontroll igen. det va ju ett tag sen !
och så kommer hon mäta magen och jag kommer få höra hjärtljuden.
det är det finaste som finns tycker jag !
så härligt att höra dom slå och att den lilla mår bra !


nu är det dags att hämta min dotter.
och sen är det dags för kvällsmat och sova.
men jag hoppas kunna fota lite i morgon om det är fint väder.
glömde ju kameran på kvällspromenad i valdemasrvik utmed havet i kväll.
de va jätte mysigt och skönt !


ha en härlig lördags kväll....


//Elin//



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar