lördag 8 oktober 2011

vacker kall höstdag !

ja idag är det kallt. minus 6 grader visade mätaren när jag gick upp vid sex hugget.
burr burr..... va kallt.
nu kommer solen sakta men säkert fram så förhoppningsvis blir det en varm och fin höst dag !
vi funderar över att åka till söderköping och hälsa på min mamma och Petri skulle fiska lite!
jag och barnen kan vara hos mamma och leka och laga mat så kan han fiska tills det är dags att äta.
blir nog mysigt !
tänkte om vi skulle gå upp till stallet och kolla på hästarna.
det va ett tag sen vi va där !
och Leo gillar djur och Nikita har inte sett hästar så många gånger.

vi potttränar Leo just nu !
och det går både bra och dåligt !
för det mesta tycker han det är ganska skoj att få beröm när han går på toan och kissar !
men ibland tycker han det är roligare att kissa i byxan.
sp just nu går tvättmaskinen på högvarv här hemma.
men jag tänker inte ge upp.
han måste ju bli blöjfri innan bebisen kommer.
annars har jag tre blöjbarn och det blir inte billigt !
eller smidigt !
vore skönt om pottträningen gick snabbt och att vi kan sluta på natten också snabbt !
sen ska jag se till så Nikita blir blöjfri nästa sommar då hon nästan är två år.
gud va tiden går fort !


dags att lägga Nikita och sen ska Leo och jag baka en kaka tills vi ska åka till mimmi(mormor)


//Elin//

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar