fredag 25 november 2011

lördags morgon !

jag verkar visst aldrig hinna med bloggen längre!
det är så mycket med allt annat.
är det inte det ena så är det det andra !
alla är i alla fall friska och denna helgen har vi alla barn hemma utom dom två äldsta som inte bor hemma alls längre ! men Felicia och ellen är hemma.
skönt att ha dom hemma ! felicia har ju varit hemma hela veckan. men ellen är ju bara varannan helg ! så igår va Petri på bio med ellen och felicia ville hellre gå på disco med gamla kompisar.
jag va hemma med de små sovande trollen !
det va ganska skönt att vara ensam en stund !

i morgon är det första advent och det mesta av pyntet har kommit upp.
i alla fall på nedervåningen !
några stakar har även kommit upp på övervåningen , men jag har inte hunnit byta gardiner där !
så det blir väl under helgen !
men de blir ju så mysigt ute direkt när alla tänder sina ljus,stjärnor och stakar och slingor!
idag är det storm tyvärr, jag skulle behöva gå ut i skogen och hämta tallris till trappan, men gillar inte kyla och storm !
men får nog ta mig i kragen !


nu ska jag ner och starta en brasa så det blir lite värme i duschen.
sen duscha och fixa till sig lite innan alla andra i huset vaknar !
nikita vaknade kvart över fyra så hon sover redan middag.
men Leo är vaken och tittar på hitta nemo!
alla andra sover ! klockan är ju bara åtta !
så lite kaffe och ring så spelar vi och lite plock.....
känns skönt så här på lördagen !
har redan hunnit rensa barnens leksaker och vika tvätt så lite har ju blivit gjort redan.
ska fortsätta med disken efter brasan !


jag hoppas denna helgen blir mysig !
ha de gott !

//Elin //

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar