tisdag 8 november 2011

länge sen sist !

ja nu va de ju jätte länge sen jag skrev.
det blir lite så ibland.
livet har ju andra saker att överaska med.
saker man måste göra och saker som gör att
lusten att göra andra saker försvinner.
jag hamnade i en liten svacka , deppig och orolig.
vi är ju inte så rika med tanke på att Petri är arbetslös sen ett halvår tillbaka och jag har min mamma penning som inte är den högsta !
tur är ju att vi har låg boende kostnad.
men nu är ju bilen trasig så tanken va att en bekant skulle låna ut ett par tusen men backade ut i sista sekund. och det blev inget bilköp.
så nu vet jag inte hur det blir med bil.
och utan bil vet jag inte hur vårt liv kommer att se ut !
vi bor ju inte centralt även om det finns affär här. men man kan ju inte storhandla i en lanthandel. det blir ju hemskt dyrt.
vi får se vad som händer på den fronten.
barnen har varit sjuka också.
mina små troll. Leo började med hög feber i fyra fem dagar och allmänt hängig. sen tog Nikita vid och blev också febrig i fem dagar. sen gick det över i tre fyra dagar för att sen börja om på Nikita igen som dessutom fick scharlaknsfeber tror dom i alla fall. hon ska flaga ganska snart i händerna om det stämmer att det va det hon hade.
felicia har haft det lite jobbigt med att inte riktigt trivas hos sin pappa. och med att pendla men trivs ändå med nya skolan och kompisar !
så vad gör man. mitt i allt.
jag orkar ju inte riktigt med mig själv !
man får lixom offra sig själv och sin ork för sina barn. vilket det blir automatiskt utan att man tänker på det !

nu känner jag att jag börjar komma tillbaka och kan greppa allt. jag måste hitta en utväg på allt.
nu är ju de små friska och Leo har varit på dagis i två dagar de första på tre veckor så det känns skönt för både honom och mig. blir ju lite mer rutin då.
och jag hinner med alla barnen på olika tider.

nu är det dags att ta tag i alla. ändra på allt som inte är så bra.
så Petri ska öka jobbsökandet och jag ska se till och få ordning på ekonomin och de som fått lida.
det blir ju så när man råkar få ett par dåliga månader så blir det något som blir lidande. och nu måste vi ikapp innan det blir värr. och vi ska klara det !
och det kommer vi göra.

helst av allt skulle vi vilja flytta långt bort.
men då skulle vi helst vilja ha med oss Felicia och som det är nu vill hon bo varannan vecka.
vi får väl se. kanske i framtiden att vi kan flytta.
hittade ett jätte mysigt hus i dalarna där man även kunde hyra ett sommarcafé till. och det är ju en dröm jag har att kunna ha ett café och kunna leva på det !
och skulle man jobba som uska resten av året eller försöka tjäna så mycket så man kan klara sig på en inkomst på vinterhalvåret så skulle jag lugnt ta detta.
skulle va häftigt att våga flytta.
vi får väl se......

nu ska jag laga mat och hämta felicia och äta och fixa och fortsätta med tvätt och disk !
men förhoppningsvis kan jag skriva snart igen !

//ELin //

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar