söndag 29 april 2012

helgen är över!

ja nu är helgen över och det har väl varit en ganska intensiv helg. i torsdags startade ju min man med vedhögen och hade hjälp av Ronny torsdag fredag och lördag. och dom hann en hel del, dock inte så mycket som dom hade velat. vi har en hemskt stor hög med ved så vi har mycket jobb framför oss med veden. men det ska väl gå. någongång blir man ju klar. vi får kämpa lite med det denna vecka då vi fortfarande har vedmaskinen hemma! 
i lördags åkte jag iväg på klädbytar dag och marknad i mogata. det va bra, jag åkte med tre tjejer här ifrån så det va mycket trevligt ! vi hade skoj och gjorde en del fynd.
bilder kommer på fynden ! mamma och Felicia och Ellen va barnvakter till Leo och Nikita under tiden så jag fick gå med Kayleigh i lugn och ro och kolla på allt. de va skönt !

så igår söndag så åkte jag och Petri och alla barnen till stan, vi lämnade Felicia och Ellen till deras andra föräldrar och så stannade vi på jula för att handla lite grejjer som Petri skulle ha till motorsågen bland annat och så stannade vi på city gross och köpte lite av det viktigaste .
sen åkte vi hem och lagade lite mat!

min vän tette som nu mera bor i dalarna va nere i helgen och hälsade på så vi tog en spa kväll igår. med bastu, hårinpackning, ansiktsmask och mycket pratande. härlig kväll... det blev lite sent så idag är man lite trött men nöjd över en bra helg !
så idag är det valborgsmässo afton. så ikväll ska vi väl försöka hitta på något, vad vet vi inte än !
vart vi ska kolla elden och vad vi ska göra innan !
vi får se ! men lite mys ska vi nog kunna ha !


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar