tisdag 17 januari 2012

40 dagar kvar!

ja till beräknat förlossnings datum.
kan ju likagärna bli 45 dagar. mer kan det nog inte bli
sen är jag inbokad på planerat kejsarsnitt om jag går över mer än
fem dagar. så det känns ju helt ok i alla fall.
men jag tycker ju att bebis kan gärna komma i vecka 38.
idag har jag varit ute och gått till dagis och hem.
det va kämpigt eftersom det nästan bara är uppför dit.
men jag klarade ju de med.
Leo tyckte att jag va lite långsam så han satt i vagnen och sa fortare fortare.
känns ju bra! hihi !

sen har jag även damsugit och torkat golv. inte för att sätta fart på något utan för att det faktiskt behövs. så ikväll känner jag mig ganska trött.
barnen badade nu på kvällen också och det är ju också en kraftansträngning när barnen är trötta. men nu sover de sött i sina sängar ! skönt att få lite egen tid.

igår ramlade jag, eller halkade på trappan ute. skulle gå och hämta Leo på dagis och tjopp sa de så gled jag ner för trappen hängandes i ledstången.
lyckades landa mjukt på höften , fick en bula på smalbenet och lite ont i muskelaturen i kroppen.
annars inget. och bebisen har varit aktiv sen dess.
blev mest chockad för tårarna sprutade och jag kände mig hur hemsk som helst.
man vill ju skydda de lilla livet i magen !
även om man vet att den ligger skyddat.

i morgon är det dags för besök hos barnmorskan. ska bli spännande att se vad hon säger om måtten och mina värden och allt.
ska även bli kul att få höra den lillas hjärta igen. alltid mysigt !
i morogn ska jag även åka buss för första gången på hundra år !
blir ju spännande. !


nu ska jag nog ta och poppa lite popcorn.
sen ska jag försöka ta mig till sängen skapligt för en gångs skull !

//Elin//

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar