söndag 29 januari 2012

dagarna rullar på !

ja nu går dagarna sin gilla gång.
behöver nog inte säga att jag verkligen vill att bebis ska komma nu.
jag längtar och väntar !
och jag känner att kroppen vill inte vara gravid längre.
orken är inte på topp. ryggen värker, magen värker.
allt känns lite bökigare än vanligt och jag är livrädd för att halka ute.
samtidigt så njuter jag av den lilla där inne.
känna rörelser och se min stora vackra mage.
det är konstigt hur man kan känna två starka saker samtidigt!

när bebisen väl är ute kommer jag sakna att vara gravid i stället.
så har det varit de andra gångerna.
å andra sidan så har jag inte tyckt att det varit lika jobbigt de andra gångerna.
det har känts väldigt bra ! mått bra och varit pigg. denna gången känns det att jag har haft tre täta graviditeter och 60 kilos viktminskning. plus 20 kilo ca mellan varje graviditet.
så kroppen har väl fått ta lite mer än vad den vill.

på tisdag går jag i alla fall in i vecka 37.
det står att det är 29 dagar kvar till bf om jag kollar på graviditets kalendern.
men jag ska in på hinnsvepning den 22/2 och de e 5 dagar före bf och Nikita föddes dagen efter dom gjorde hinnsvepning så om man räknar så skulle jag föda den 23/2. och då är det ju bara ca 25 dagar kvar innan jag får se den lilla !
just nu känns både 29 och 25 dagar väldigt många. vilket det egentligen inte är.
men man vill ju !


jag har varit ute och gått varje dag den senaste tiden.
upp till dagis eller bort till affären eller runt i kring.
igår va vi ute och lekte på tomten i snön i ca en timma.
så jag försöker motionera så bra jag kan !
i torsdags va vi på babycafét då gick jag dit och hem.
och det va jobbigt som satan !
idag gick jag en liten sväng och den kändes jobbig tyckte jag !
får väl se om det påverkar.
Leo har börjat gå 5 timmar om dagen tre dagar i veckan i stället för som han gick förut. tre timmar om dagen fem dagar i veckan. och det verkar funka mycket bättre för honom.
visst är han trött men han verkar även gladare.
så det är bra. jag vet dock fortfarande inte när jag vill skola in Nikita , jag tycker hon är lite för liten än. jag vill helst att dom ska vara runt två.
men vi får se !


i övrigt händer det inte så mycket i våra liv.
står ganska still på grund av att vi inte har bil.
och att jag inte har samma ork som vanligt !

på torsdag den 2/2 ska jag till barnmorskan igen. och kolla om allt ser bra ut.
sen den 12/2 fyller Felicia år 13 år. min lilla stora tjej.
så vi får se vilken dag vi ska fira henne.
sen den 22/2 ska jag träffa barnmorska igen och göra hinnsvepet.
och jag funderar över att ha kalas för både felicia och mig helgen innan. alltså vad kan det bli, den 18 typ. då har man det avklarat. och felicia är hos sin pappa den helgen hon fyller så de blir ju automatiskt helgen före eller efter.
och helgen före blir så stressigt känner jag !

men men. nu får man se till att planera dagarna och ha med sig bb väskan om man far iväg för nu närmar det sig u trots allt....


//Elin//


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar