söndag 8 januari 2012

så va den helgen över !

ja, denna helgen är över.
det har väl varit en helt ok helg.
Leos kalas igår, han fick fina saker.
och han verkade nöjd. och det är ju huvudsaken!
barnen lekte bra och va helt färdiga på kvällen.
och det va jag med. men vi tog oss en bastu, först jag och Petri och
sen gick ellen och hennes kompis över och basta.
det va rätt så skönt måste jag säga.
Felicia hade ingen lust att basta sa hon så hon tog de bara lugnt !

sen somnade jag nog ganska fort i soffan efter att tjejerna hade gått och lagt sig !
flyttade bara över till sängen under natten när Nikita vaknade och ville komma till min säng !
Leo kom in och la sig hos oss också men sent på natten !

blir trångt i sängen men det går skapligt i alla fall !

idag ska Ellen och hennes kompis åka hem .
Felicia åker nog i morgon eller på tisdag.
då börjar skolan igen efter jullovet. det har gått extremt fort.
fattar inte vart lovet tog vägen faktiskt !
skönt att ha haft henne ledig i alla fall. hinna med att umgås lite !


idag blir det en lugn dag. ska inte göra speciellt mycket vad jag vet !
kanske försöka hinna ut på en promenad och kanske hinna byta gardiner i köket.
är lite trött på julstämningen nu ! så ska bli skönt att få bort sakerna.
lika skönt som det är att ta fram det är det att ta bort det !
blir väl att ta ett rum i taget. putsa fönster och fixa fint.
jag måste ju i vilket fall hinna det innan bebisen kommer !
för sen lär jag nog varken ha tiden eller orken första tiden !
alltid finns det något som måste göras.
dagarna både rusar fram och sniglar fram.
jag längtar till förlossningen och samtidigt inte.
jag är så grymt nyfiken på vem det är där inne.
men samtidigt njuter jag av att vara gravid och känna det lilla livet inne i magen.
så det är med både förtjusning och inte som tiden drar sig mot bf dagen !
en tvetydlig känsla !



nej. bäst att sätta fart nu då !

//Elin//

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar