fredag 6 januari 2012

fredagen till ända. !

jaa, nu är fredagen till ända. har bakat och städat och tvättat hela dagen.
så dagen har gått otroligt fort !
vaknade med hemsk skallebank på morgonen . men den försvann som tur är !
så jag kunde baka och städa. annars hade jag varit däckad hela dagen.
fick dock sovmorgon efter att jag fräst till Petri att jag har skallebang gå upp med barnen.
fick till svar, ja jag får väl göra de då !
ibland känns det som om det bara är jag som ska ta de tidiga passen ! *suck*
men men. han gör ju en hel del annat snällt.
och normalt sett har jag inget i mot att gå upp tidigt
men med skallebang så har jag mycket i mot det !

i alla fall så bakade jag och barnen bullar, men det gick väl så där.
Nikita ramlade ner från köks soffan eftersom hon nu lärt sig klättra på allt.
Leo retades med både Felicia och Nikita och jag kände mig bara sur och trött.
mycket på grund av huvudverken och Petri! hihi!
men bullarna blev nog helt ok !
städade och damsög och tvättade en del tvätt också.
och nu på kvällen har jag målat Felicias garderob och badat barnen och bakat
sockerkaks bottnar till tårtan i morgon !

så jag har hunnit en hel del idag. har även klippt sveas tassar !
det behövdes. och hon skulle behöva duscha också men det klarar nog inte mina höfter just nu. så det måste jag få hjälp med !
Petri får nog ta det !

i morgon ska vi i alla fall ha kalas för vår stora kille.
tre års kalas. och dessa tre år har varit helt galet innehållsrika.
fattar inte vart de tre åren har tagit vägen och jag förstår heller inte att jag hunnit så mycket som jag jag gjort.
om man tänker att jag genomgick min gastric bypass för fyra år och tre månader sen och ar sen dess gått ner 60 kilo och snart fött tre barn . det är helt otorligt ! i mellan barnen har jag även gått ner ca 20 kilo i vikt.
stor prestation för min kropp !

och när den här lilla bebisen är ute ur magen så kommer jag sätta fart med träning och vikt igen !
jag längtar efter att få gå långt och att få träna. mår ju så himla mycket bättre när jag får göra det ! nu känner jag mig otroligt tjock bara !
men snart får jag min belöning !
jag känner mig ju samtidigt vacker med min mage så det är lite dubbelsidigt !
men vill så gärna få tillbaka min ork !



dags att kolla bottnarna i ugnen !

//Elin//

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar