torsdag 5 januari 2012

leos födelsedag.

ja leos födelsedag va igår !
vi firade inget speciellt eftersom vi ska fira på lördag !
så han fick ett paket av felicia och så fick han ett kort från sin mormor.
i övrigt så va de glass och mys.
så sent på kvällen när de små trollen sov så kom Michelle (Petris näst äldsta dotter ) med pojkvännen Simon och hälsade på och sov över.
så i morse fick Leo öppna ett paket till.
han fick pennor och en målar bok !
av felicia fick han en blinkande boll som både han och Nikita blev storm förtjusta i.

så i morgon blir det att baka kanelbullar eller rättare sagt vaniljbullar. smaskens och på lördag förmiddag ska jag göra tårta och negerbollar.
för det gillar Leo . jag vet inte om jag ska ha mer eller om det får räcka för denna gången ! ingen i min släkt är jätte förtjust i varken sötsaker eller tårta.

så ska jag försöka städa lite i morgon också.
funderar på att ha lite picknick inspriration på kalaset.
att alla sitter var de vill i Leos och Nikitas nya rum.
man måste juinte alltid sitta på stolar i köket där barnen bara blir rastlösa i alla fall ! då är det ju bättre att ta det i deras nya rum så kan det ju bli mysigt för alla.
kanske lite extra att städa för min del men det får man väl ta då!

nu är det i alla fall kväll igen och snart dags för mig med att gå och sova.
det har varit en tuff dag då Leo har varit på extremt dåligt humör.
och det är ju lite jobbigt.
jag blev så himla ledsen på kvällen tack vare det så det blev lite tårar.
jag undrar faktiskt ibland hur man orkar vara mamma.
det är lixom så mycket man ska klara !
man ska vara stark, glad, roligt , uppfinningsrik, energisk, samtidigt som man städar lagar mat och fixar , sen ska man orka med alla barn samtidigt. och uppepå det kan det vara skönt att bara få vara JAG ibland, eller bara få vara FRU. inte mamma just den lilla stunden !
nu på senaste tiden har det varit intensivt med allt.
allt från renovering och jul och lediga barn och tonårsproblem och släkten och jaa, allt. uppepå det påverkas ju ekonomin av jul och bilproblem.
och allt blir så mycket bökigare när bilen inte funkar som den ska !
så det har varit en jobbig period och det är klart att det stressar på att veta att vi inte har bil och att renoveringen inte är helt ok.
och det är bara knappt sju veckor kvar till beräknad förlossning.
ibland får jag dessutom ganska mycket sammandragningar och tryck neråt så jag funderar på om det verkligen kommer vara sju veckor kvar eller bara tre eller fem.
man kan ju inte planera att det ska komma exakt på beräknat datum. det kan ju vara +-2 veckor. så allt från typ 13 februari till typ 10 mars är inom ramen fr normalt. fast det kommer inte bli så långt in i mars eftersom jag inte ska gå ver mer än 7 dagar så blir det som senast den 4 sen blir det snitt.
så det är ju helt ok !
men jag skulle ju föredra om det blev typ den 1:a februari ! hihi !
men sånt får man ju inte bestämma !

jaha, jag borde nog ta och gå och sova nu !
kanske får jag ett par minuter innan någon av barnen vill komma över till min säng. det vore skönt att få sova i en skön ställning som inte gör hemskt ont i kroppen !


god natt !

//Elin//






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar