tisdag 3 januari 2012

enorm längtan efter två saker.



ja. känner att jag längtar så jag blir galen.
nu är det förvisso bara 7 veckor kvar tills bebisen kommer på ett ungefär!
va på tillväxtultraljud igår och det gick bra. h*n vägde 1950 gram så den va normal viktig för sin ålder i magen. och det känns ju bra med tanke på att både Leo och Nikita har varit mindre.
samtidigt så blev jag orolig att det skulle bli en jätte stor bebis som jag inte klarar av att föda vaginalt. men hon på ultraljudet sa att om den växer som den ska enligt snittet så kommer den att landa på ca 3500 gram och det är ju fortfarande ingen jätte baby.
även om den är större än både Leo och Nikita i så fall. men mindre än Felicia.i vilket fall så längtar ja tills det är dags,. vill ju veta vem våran lilla rune är.
kallar just nu magen för rune. ha ha ! skojjar med mamma om att h*n ska heta det om det blir en kille vilket min mamma inte uppskattar ! hihi !
men jag är nyfiken nu! samtidigt känns det som vi har lite kvar att hinna med innan bebisen ska komma. jag har ju inte ens packat bb-väskan.
kanske är det dags att ta tag i det för dessa veckor kommer att gå super snabbt.
i morgon fyller ju min lilla stora kille 3 år. och dom tre åren har ju verkligen rusat i väg.
fattar inte alltså var all tid tar vägen !
så i morgon ska vi väl mysa lite med honom och gratta lite grand i alla fall. sen får vi se om vi bjuder hem hans kompis Julius på torsdag hit för lite bus och lek.
och sen på lördag är det dags för släkt kalas.
så jag måste baka och fixa och dona.
och när Leos kalas är klart så börjar ju planering inför nästa.
vilket är Nikitas dopfika. fast det är ju inget kalas utan bara mys på dopdagen.
och så vet jag inte om vi kommer åka till min syster på kalas när hennes sambo fyller år och så fyller även min bror år i januari så måste ju fira honom också !
sen den 12 februari fyller felicia 13 år. det är ju en stor milstolpe i livet ! träda in i tonåren!
så det måste vi fira ordentligt och innan dess ska hennes rum va helt klart ifall hon ska ha kompisar sova över eller så ! så januari kommer bara rulla förbi tror jag !
men vi börjar med Leos kalas. och idag rakade jag honom så han är fin till sin födelsedag och så har vi hållt på i rummen och fixat lite också. så nu är det inte jätte massor kvar. men lite dekorationer....
den andra saken jag längtar extremt mycket är att få gå ner i vikt igen !
jag ska köra hårt.
jag vill bli av med dessa ca 25 kilo. 10 som jag hade från Nikita och ca 12 från denna graviditete och så de få som jag hade kvar att gå ner innan jag blev med Nikita.
jag vill verkligen tappa dom fort så jag kan få min bukplastik sen !
så redan när jag får brja med små promenader sk ajag göra det .
jag ska också starta med icke kolhydrat program direkt när jag kommer hem från bb.
jag måste vänja kroppen att klara sig utan kolhydrater igen.
om jag kan, så vill jag gärna kra på en vlcd ganska omgående efter förlossningen men det kansk eman inte kan på grund av amningen !
och om det är så så får jag väl ta och amma mycket och motionera massor.
kommer skaffa gymkort i mars. vi har ju fått ett nytt gym här nere.
så det ska bli skoj ! och helena ville också börja så då kanske vi kan köra ihop 4 dagar i veckan och resten kör jag hemma ! kan funka !


nj nu ska jag inte tråka ut er mer .
det stormar ute och kan bli strömavbrott om man har otur. så jag ska väl passa på att titta lite på tv innan strömavbrottet i så fall !

men jag ska försöka skriva snart igen

//Elin//




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar