torsdag 29 december 2011

mellandagar....

ja nu är det lite mellandagar.
vi fördriver dom med att fortsätta fixa fint hemma.
så Petri slipar hallgolv och har gjort en ny vägg.
jag har små fixat lite i Felicias rum och ska fortsätta lite mer.
det är sängen och garderoben och små dekorera lite kvar där!
i ellens hörna är det draperi kvar att sätta upp och tavlor och krokar.
i övrigt så börjar det faktiskt bli ganska fint här hemma !

barnens rum är i ordning, men det är samma där det ska upp lite tavlor och hyllor.
sen blir det nog helt ok där med.
jag ska även göra om min fotovägg tänkte jag !
ändra lite och så. dom fotona som satt i vårt sovrum ska väl en del upp i sovrummet och en del ut på fotoväggen ! men det är sånt som man måste ha gott om tid för att göra. det krävs att inga barn är med och "hjälper" till.


idag är jag lite seg. jag tvättar och plockar lite, men det går inte i någon hög hastighet direkt.
men jag gör ju lite i alla fall !
igår kväll tog tette och jag och basta.
underbart skönt för kroppen måste jag säga.
vi pratade en massa. vi har ju inte setts på så himla länge så dt va riktigt kul faktiskt !
i morgon kommer felicia hem och ska fira nyår med oss.
vad vi ska hitta på vet vi inte än, men en lugn och skön kväll med spel och mys blir det säkert !
god mat och godis kanske också !

sen är det dags att planera Leos 3 års kalas den 4 januari.
mysigt ! vet inte vad jag ska hitta på för tårta i år !
men någe kul måste jag väl hitta på !
ska kolla lite på nätet ikväll.
kanske får det bli en tårtbild i år !
bärgarn kanske !


ja ja, nu är det dags att laga mat och idag blir det potatis gratäng och snitzel.
mums.

ja visst ja , igår va jag hos barnmorskan och allt såg bra ut, fast jag hade fortfarande urinvägsinfektion så jag måste äta pencillin.
suck! det ville jag inte !
men jag hade ett blodtrycke på 110/60
blodsocke 4,4
hb 110
och sf måttet va 29
och hjärtljuden ca 135 slag/minut.
så allt såg bra ut.
jag ska på tillväxtultra den andra januari. det ska bli kul att se den lilla igen !
spännande och se om det är en lite figur eller en stor!
både Leo och Nikita har ju legat ca 17 % under normal bebis vikt i vecka 32. så vi har varit tvugna att göra tillväxtultra även i vecka 34 eller 35. men det är bara mysigt att göra ultraljud så det gör ju inget ! och båda dom har ju vägt normalt mot slutet i alla fall !


//Elin//

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar