lördag 24 december 2011

dagen som aldrig blir !

jag hatar inte julen, jag bara hatar när ingenting blir så bra som jag vill att det ska bli.
och av någon anledning så blir det aldrig så bra som jag vill att det ska bli.
hur jag än försöker så blir det fel. någon blir besviken och någon blir mer nöjd.
någon tycker si och någon tycker så.
något händer, eller händer inte.
slutar oftast med att jag gråter och har dåligt samvete över att någon blev ledsen !
och desamma hände i år.
slutade dagen med en ledsen 12 åring, vars vandrande pinne blev ihjälslagen av lillebror, som mamma gav en utskällning och som mamma sen mådde skit av att hon gett .
jag kände att jag tappade julkänslan helt!
klart att han gjorde fel som hade ihjäl pinnen, men han är ju bara tre år.
så han förstår ju inte tänker jag sen.
men man måste ju ändå säga ifrån.
suck......

den andra 12 åringen va också besviken för hon fick inte paket från en avlägsen släkting på min sida som min mamma hade med sig till Felicia. så då blev det fel där.
felicia fick present kort på 150 kr men det fick inte ellen. så då blev hon ledsen. men hon fick 150 kr av oss sen vilket också blir fel i slutändan.
ellen blev även ledsen eftersom vi inte har råd att köpa en iphone till henne vilket hon nog hoppades in i det sista !
men vi har inte dom pengarna.
och förmodligen får Felicia en idag av sin pappa, som har den möjligheten. han har ju en helt annan ekonomi än vi. plus att han bara har ett barn att skämma bort och då är det ju lättare !

så jag hoppas dagen idag blir bättre för snart ger jag upp om julen.
min man blev också besviken eftersom han känner att hans dotter blev ledsen.
kan det aldrig sluta bra på julen ! ?

visserligen så somnade de två små totalt utmattade.
så när dom hade somnat så satt vi i datarummet och mysade med de två stora och pratade och åt godis och jag satte lösnaglar på tjejerna. uppskattade dom.
felicia fick såna i julklapp av ellen , men delade dom med ellen så båda blev fina. !

idag ska vi till min mor och fira med mina syskon och syskonbarn.
jag hoppas att det blir lugnt och trevligt !
jag är så känslig just nu så jag orkar tyvärr inte motgångar !
jag vill se stora leenden från alla barn. inga tårar....


jag lägger ut lite bilder och skriver snart igen !

god jul på er !

//Elin//


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar