tisdag 20 december 2011

skit dag på flera sätt !

ja går dagen va lite intensiv och jobbig på flera sätt !
först vaknade jag pigg och glad, och det kändes kanon !
laddad inför att åka till stan och för en gångs skull utan de små trollen.
kunna kolla efter julklappar i lugn och ro.
men så kom ischias kramperna. och de gjorde sjukt ont.
men åka ville jag så vi kom hem iväg en timma senare än jag hade
planerat så mot söderköping och vid avfarten till söderköping börjar bilen krångla.
jaha, de också lixom, så de va bara köra till en parkering och inse att bilen inte vill funka.
efter en timma där så inser Petri med hjälp av en bekant att det är generatorn som förmodligen krånglar och inte laddar batteriet. så vi fick låna mammas bil.
ytterligare en stund senare har vi lämnat av barnen och är på väg till stan !

ladda om, bli glad och försök tänka positivt då....
hm. lätt när man vet vad det innebär att vara utan bil igen !
fan, men men vi har ju klarat värre utmaningar så det är väl bara försöka.
så in till norrköping och börja shoppandet och efter en stund hittade vi ju lite saker.
och så gick frågorna vad köper man och vad köper man inte.
så trötta som tusan så bestämde vi oss för att avrunda vid halv fem och dra oss mot söderköping. hämta barnen och bogsera hem bilen!
vi va hemma halv åtta och bilen va hemsk att bogsera i mörkret !
men hem kom vi och barnen slocknade i bilen !
så va de bara att packa in alla varor och fixa med alla klappar så inte barnen skulle se dom.
felicia och jag satt och pratade lite i köket och Petri eldade och sen åt vi räkmackor.
så vid kvart över tio på kvällen började jag slå in alla klappar för att inte Leo ska ta och se vad det är i dom ! så nu är de flesta inslagna. blir en lite fattigare jul i år. men det blir jul i alla fall.

någonstans mitt i allt detta så får man väl försöka hitta lite lugn och ro och försöka hitta julstämning! det är svårt men man får försöka.
idag ska jag slänga på en julskiva och städa lite och se om det kommer någon sinnes ro av julglädje.

lite av julmaten är ju köpt nu och jag kan griljera skinka och börja förbereda all mat om jag vill.
jag kan göra julkola och fixa lite också !
orken ska väl finnas en stund till !

förmodligen ska jag ta en tripp till affären idag och köpa någon kompletterande julklapp och kolla vad vi har kvar att köpa i matväg. det är ju redan onsdag idag!
lördagen närmar sig med stormsteg !


julefrid?


//Elin//

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar