måndag 19 december 2011

första natten !

ja, i natt sov trollen första natten i sitt nya rum.
Leo sov där inne hela natten och Nikita kom över till
vår säng vid tre hugget. så det måste vara ett bra betyg.
Nikita ville bara mysa in sig i famnen lite och somnade om direkt.
Leo kom upp nu vid sex på morgonen och pratade om sitt nya rum med
en gång. och sen hoppade han in i sitt rum igen och började leka !
känns ju bra att han vill vara där inne !
lite mysigare ska de ju bli.
med nya gardiner och lite så.
men en bra start är det i alla fall !
Felicia ska få sitt rum målat också så snart som möjligt !
just nu är det bara skrivbordet som är klart !
så vi måste sätta fart med det också !
men det tar nog inte så lång tid bara vi hjälps åt.


men idag blir det en sväng mot norrköping och söderköping och handla klart alla klappar !
inget jag ser fram i mot för det kommer va massa folk och jag har ont i min ischias den vägrar ge sig ! vilket är väldigt irreterande.
men som sagt vi har ju en del kvar att göra så det är väl bara sätta fart antar jag !
sen hem och fixa lite till i rummen och med julstöket.
skönt att veta att knäcken är färdig.
på julafton är vi här hemma, bara vi och barnen, kanske att felicias pappa hälsar på på morgonen och kanske även mimmi kommer ner.
men tyvär kommer inte kim och michelle hem i år eftersom dom ska fira med sina pojkvänners familjer. vilket är mysigt för deras del. men vi saknar dom ju !
sen på juldagen ska vi till mamma och äta julmat och träffa mina syskon med familjer.
mysigt hoppas jag !
sen är juln ganska över. Felicia och Ellen åker till sina andra föräldrar och Leo och Nikita och Petri och jag blir åter ensamma.
då är det dags att ta tag i vardagen med att fixa rummen och allt.
så det finns ju alltid saker att göra.
sen är det bara att planera inför Leos födelsedag han fyller ju den 4 januari.
3 år blir min lilla kille ! satan va de senaste åren har rusat fram !
och efter Leos födelsedag så är det dags att planera Felicias födelsedag och bebisens ankomst!
första månaderna på året kommer rusa fram !
så hur ska man hinna?
kommer vi hinna ? ?


jahopp. dags att fixa allt för denna dagen i alla fall !
ha de gott !

//Elin//


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar