söndag 18 december 2011

tiden rusar fram !

ja alltså jag fattar inte vart dagarna tar vägen. nu är det bara fem dagar kvar till julafton.
och jag känner att jag inte hinner ett smack !
vi är inte ens klara med julklapparna och julmaten är inte handlad. så hur detta kommer att gå vet jag inte !
det jobbigaste är att ilen inte funkar helt som den ska och att vi måste ha med oss de små barnen när vi shoppar. det gör att allt tar så himla mycket längre tid !
så tiden bara rusar fram !

nu har Petri i alla fall målat klart barnkammaren så nu ska jag bara göra schabloner och sen ska vi flytta runt på alla saker som ska upp och ner och ja vart allt nu ska !
det blir nog kanon när det är klart !
önskar att vi hade en inredare som gjorde allt år oss !
men det har vi ju inte så då får vi göra det själva !


men jag tror det kommer bli mysigt bara det blir klart ! och då är det dags att måla Felicias rum.
hennes skrivbort har jag lackat om så jag ska ta tag i garderoben och göra samma sak med den !
hon vill ha svart och vitt i rummet så det blir det med några små undantags detaljer !


idag har vi varit hemma och fixat. jag har gjort knäck och städat lite. nu ikväll har jag även badat de små trollen så snart är det dags att lägga dom !
förstår inte hur jag orkar allt jag gör.
med tanke på att min ichias nerv har varit stygg i två dagar så undrar jag verkligen hur jag klarat allt jag klarat !
det märks att man är höggravid nu !
för vissa saker som man inte vill känna känns. typ sammandragningar och ichias. !
men alla rörelser är underbara , njuter verkligen av att få känna ett nytt liv växa fram därinne !
frågan är bara om vi ska ha fler efter detta ! jag tror inte det ! tror detta blir sista graviditeten. vi kanske till och med har enats om både flick och pojknamn redan.
jag kom med två bra förslag och Petri gillade dom också !
vi får väl se !


blir det en bra jul i år, eller ska den va blä ! det är frågan ! ?
jag hoppas att julen och nyåret blir fantastiskt !
och att vi får vara friska och lyckliga !
sen skiter jag faktiskt i alla julklappar !
jag vet inte ens vad jag ska köpa till Petri och hur jag ska lyckas köpa något med tanke på att han alltid är med när vi är och shoppar så vet i sjutton !

snö har vi i alla fall fått. väldigt mycket det sista dygnet !
härligt ! hoppas det ligger i alla fall över jul !


//Elin//

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar