söndag 11 december 2011

intensiv dag !

ja idag körde vi hårt så nu är båda rummen där uppe nästan tomma så att vi kan börja måla och fixa fint inför att vi ska byta rum.
det stora rummet som ska bli Leo och Nikitas ska målas vitt precis som tre väggar i felicias rum. en svart fond vägg ska hon ha. Leo och Nikita ska få lite små väggtexter pch kanske några mysiga bilder på sina väggar så det bryter av lite !
och kanske lite färg granna gardiner också !
i vårt rum skulle jag vilja ha röda väggar . eller en röd vägg och tre vita eller någe sånt.
men jag vet inte riktigt än ska fundera lite på de !
felicia vill också ha någon fin väggtext så det ska hon få !

det mesta är klart med hur vi ska göra men det finns små detaljer som måste bli lite mer klara.
som tillexempel hur vi ska måla vårt rum.
hur vi ska möblera Leo och Nikitas rum.
och hur felicias rum ska möbleras vad som ska vara kvar och så....
sen ska det ju bli kontor här på nedervåningen i vårt gamla sovrum.
och där inne ska även gymmet stå.
så det blir ju lite att planera där med.
men jag tror det blir kalas när det är klart !
blir ju skönt att ha kontor så att alla saker som ska bindas till vår nät shop finns på hyllor.
just nu har jag ju alla smycken i en låda som jag får kolla runt i när jag får en beställning.
vilket funkar så länge inte utbudet är så stort.
men tanken är ju att jag ska få många olika sorter och fler beställningar och tjäna mer på det än jag gör nu. visst är det en bra extra inkomst nu med. men jag skulle vilja tjäna mer på det så man ser att det liknar en halv tid inkomst eller så !
det ska bli ett företag av det. så småningom.
just nu är dte ju på hobby nivå !


i morogn är det dags för bvc kontroll med Lilla Nikita och det är ju bra för jag har lite frågor till min bvc sköterska.
hon är helt underbar min bvc sköterska !

på tisdag ska vi förmodligen åka till örebro och byta bil.
buta bort vår nya volvo.
mot en renault 7 sittsig minibuss.
vilket verkligen behövs med tanke på att vi är så många i familjen !
ska bli skönt med en större bil igen !

veckan kommer väl innehålla mycket pill och plock med rummen.
och kanske borde jag även påbörja inköpen av julklappar.
blir ju inte så mycket i år med tanke på vår ekonomi.
men lite måste de ju bli trots allt.
på julafton ska vi vara här hemma.
Ellen och Felicia kommer också att vara här och kanske även Kim.
men det vet vi inte än.
och juldagen kommer vi fira hos min mor tillsammans med syskon och syskon barn och respektive. mycket trevligt men trångt !
men det brukar gå bra !


nu är det dags att sova
men skriver säkert i morgon igen .
så får ni reda på hur mycket min lilla skrutt unge har vuxit !


//Elin//


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar