tisdag 20 september 2011

andra dagen på bloggen !

idag har det varit lite annorlunda för oss.
eftersom jag normalt sett alltid är hemma och fixar det mesta med barnen och hushållet och idag skulle iväg till läkaren 5 mil bort så blev det en liten annorlunda dag.
men en bra dag trots allt tror jag.
på morgonen lämnade jag Leo till dagis, sen åkte jag hem och fixade till mig duschade och på med sminket och lite snygga kläder.
Nikita fick följa med och så hämtade jag upp min mamma på vägen så fick hon följa med.
vi började dagen med att besöka en barnloppis, där det blev ett par fodrade gummistövlar till Leo och två mamma byxor och en tröjja till mig. kanon när man kan fynda.
vidare till myrorna där jag ville kolla vidare efter fynd. det blev en helt ny hello kitty mössa till Nikita och ett par skor till Leo. inte många fynd. men lite i alla fall.
sen bjöd jag mamma och Nikita på lite lunch på shell. det blev en lättlunch !
sen vidare till sjukhuset !
besöket där gick bra. jag är gastric bypass opererad så jag åker på återkontroll en gång per år och detta va mitt fjärde återbesök.
jag har alltså minskat magsäcken och gått ner 60 kilo och fått tillbaka min fertilitet.
jag hade varken mens eller ägglossning innan, mellan 99 och 2007. så 6 månader efter min operation och 60 kilo lättare blev jag gravid med Leo ! lycklig som tusan !
trodde aldrig jag skulle bli gravid igen ! men nu har jag varit det tre gånger på fyra år.
så nu kan jag verkligen ! hihi....
i vilket fall så fick jag beröm på återbesöket.
och skulle själv höra av mig om jag ville något.
och om jag inte hört av mig innan bebisen kom så ville dom att jag skulle höra av mig när bebisen kommit ! det är ju tack vare dom jag blivit gravid.
ska någon gång ge dessa fantastiska människor en dagens ros.


efter sjukhuset åkte vi till en butik dä rjag unnade mig en ny foundation.
bara det kan pigga upp en.
sen åkte vi hem. saknade ju mina killar ju !
Leo och Petri hade varit och fiskat och haft jätte mysigt !
så Leo hade inte hunnit sakna mamma.
det kändes bra. får alltid dåligt samvete när jag inte är med barnen !
sen blev det totalt kaos här hemma. en massa bus och en övertrött liten kille som gjorde det mesta för att reta sin syster !
båda sorkarna slocknade halv sju, totalt slutkörda men ganska nöjda....
nu är huset städat och pannan tänd och jag har precis varvat ner med en kopp te.
det får bli en dusch och sen soffläge en stund innan sängen !
Nikita va ju vaken en hel del i natt så jag hoppas denna natten blir lite lugnare.


slutsumman av dagen är väl lite dåligt samvete som vanligt, mest för att jag fick höjja rösten till min övertrötta lilla kille och till sist fick jag honom att varva ner.
och lite dåligt samvete för att jag varit borta lite från honom idag !
sen saknar jag min äldsta flicka massor eftersom hon denna vecka bor hos sin pappa !
det är ofta jobbigt men det är lättare nu än det har varit !

tack för ni tog er tid att läsa !

på återseende i morgon igen !

//Elin //

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar