måndag 19 september 2011

en ny blogg !

hej på er !
kanske blir ni mina framtida läsare.
jag har redan en blogg men den handlar om min viktnedgång.
denna blogg ska handla om mina barn och mig och min man !
om vardagen, livet, ja allt som har med oss att göra.
min man och jag har varit tillsammans i åtta år.
han har sen innan tre stycken barn 21,18,12 år gamla.
alla tre tjejer.
jag har sen innan en dotter som är 12 år.
och nu har vi även två trollungar tillsammans.
en liten kille som är 2 år och 9 månader snart och en dotter som precis fyllde 1 år. och i slutet på februari ska det komma en liten till.jag är beräknad till den 27 februari.
så vi är en storfamilj. en del anser att det är vansinnigt och en del tycker som jag att det är underbart med många barn.
och våra barn tycker om att vara många, eller vi tror det i alla fall.... ha ha ! Leo våran lilla kille beundrar i allafall sina systrar och han får mycket uppmärksamhet av dom eftersom han är ensam kille och en riktig buse !

så detta ska bli min nya blogg.
just nu när denna nystart av blogg händer så är jag i vecka 17, går snart in i vecka 18. och om ca en och en halv vecka ska jag på rutinultraljud. det blir spännande att få se den lilla igen. snart halvtid i graviditeten också.
så bilder kommer garanterat.

i huvudsak kommer jag att skriva om oss som bor under detta tak. eftersom vi har barn sen tidigare så bor inte alla hemma längre. dom gjorde. men har flyttat för att gå i nya skolor bland annat !
vi bor i en jätte liten ort. så det finns egentligen inga bra skolor här. och inget gymnasium. så när man börjar närma sig 13 är det dags att flytta känns det som.
petris äldsta flicka bor i egen lägenhet och jobbar som piercare.
hans näst äldsta går andra året på gymnasium och läser till florist och bor sen två år tillbaka hos sin mamma.
hans yngsta flicka flyttade för en månad sen till sin mamma och går nu i en bättre skola.
min dotter som är 12 år bor varannanvecka hos oss och varannan vecka hos sin pappa. hon går numera också i en bättre skola och har pendlat varannan vecka i ca en månad och det funkar bra för henne.
men det är klart när inte hela familjen är samlad så är det en konstig känsla och de små saknar sina systrar !

Leo och Nikita bor ju alltid hos oss. Leo går på dagis sen ca 9 månader tillbaka och Nikita är hemma.
Leo går bara tre timmar om dagen vilket är lagom för honom.
jag vet inte än när vi ska låta Nikita testa dagis. inget brådska känner jag ! men vi får se när bebisen kommit om hon ska börja då.
Leo va ju 2 år gammal när han började och det kändes lagom.

ja, nu har jag berättat lite om oss. jag kommer väl berätta mer.
men det blir nog lite mycket att ta allt på samma gång.
får ta det lite då och då.

kvällsbestyren är i full gång och Nikita sover redan, så nu är det dags att fixa till Leo och sen ska han med sova.
så jag kanske hinner ett inlägg till senare ikväll, vi får se.
men tills dess får jag önska alla mina eventuella läsare en trevlig mysig kväll !

//Elin //

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar