torsdag 22 september 2011

start på dagen !

dagen idag började strax efter sex för då klev lilla Leo upp och sa med bestämdhet att han ville ut från sovrummet och få frukostvälling.
någon kvart senare vaknade även Nikita och så va morgonen i full gång.
frukost till barnen och mys för dom vid tv.
sen blöjbyte och kläder och sen blev det kaffe och macka för mig.
sen va de dags att skjutsa Leo till dagis.
han va lika glad som vanligt hoppade in och började leka med en gång. härligt att han trivs. tror det beror på att det bara är tre timmar han är där , det blir lixom så mycket han orkar. och det är lagom för mig med.

nu har jag lagt nikita för en tupplur så hon sover sen en stund tillbaka och jag har passat på att vika de första fem maskinerna tvätt. fler kommer det bli under dagen.
snart dags för en dusch. sen blir det nog att åka och storhandla.
det blir ju att åka fem mil. men det är det ju värt för att kunna spara in lite pengar


så jag ska väl inte sitta och blogga mer utan ta tag i att skriva notan, duscha och fixa mig lite i ordning.

men det blir säkert ett inlägg till senare idag !

ha en trevlig dag!

//Elin//

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar