fredag 23 september 2011

god morgon !

lördag morgon !
jag somnade som vanligt i soffan igår kväll,
vid nio hugget. jag va trött....
fattar inte att man kan bli så trött.
men graviditeten och det intensiva livet med
två barn under tre år gör väl att man har rätt att
vara lite trött.
men skulle önska att jag kunde ta en tupplur på dagen så att jag orkar
hålla mig vaken på kvällen och få lite egen tid med min man.
det behöver man ju också.
varannan vecka skärper jag till mig och är vaken i alla fall till tio
eftersom min äldsta dotter Felicia är hemma då.
hon blir väldigt besviken om jag somnar före henne.
så vi brukar försöka se bonde söker fru och svenska hollywood fruar tillsammans.
och alla andra såna där meningslösa serier som är roliga att titta på....

idag är jag morgon trött känner jag och skulle helst sovit en timma till.
men det ville inte Leo och 20 minuter efter honom hojtade lill damen till och va vaken, så nu är dagen i full gång kan man säga.

idag tänkte jag ta den där duschen som jag hade tänkt ta igår kväll.
tänkte raka benen, göra ansiktsmask och plocka ögonbryn,
kanske även en hårinpackning. men då får jag nog göra en egen, för jag har nog ingen hemma.
skulle vilja åka in till stan i dag men jag har krångel med bilen så det blir nog ingen! jobbigt men sant.


nehe lite mer kaffe och så väcka mannen så jag kan ta den där duschen.
se vad lördagen ska föra med sig !
om allt skulle varit som vanligt så skulle vi åkt iväg och bowlat med helena och hennes man idag.
vi som inte varit tillsammans iväg utan barn sen innan Leo föddes. det hade varit kul ! men helena ligger sjuk och min mamma ska inte behöva vara barnvakt när hon sörjer. hon är förkrossad. så det vore inget bra läge att vara barnvakt då.
men det hade varit kul att komma iväg och bowlat och ätit gott.

längtar i stället till på fredag då vi ska på ultraljud.
och nästa lördag ska vi på klädbytar dag och fynda barnkläder skor och leksaker.
härligt... alltid kul!


ha en toppen lördag alla ni som läser bloggen.
skriver säkert mer senare när dagen visat vad den vill föra med sig !


//Elin//

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar