tisdag 10 april 2012

bättre och bättre dag för dag !

ja, min sockeravgiftning blir lättare och lättare för varje dag.
men visst känns det i kroppen att den vill ha kolhydrater.
vet inte hur lång tid det tar innan man känner att allt sug efter kolhydrater är borta. men jag kan tänka mig att man får räkna med ca två veckor.
men som sagt jag är inställd på detta och vill klara det !
det enda som jag inte kommit igång med än så är det träning.
och jag vill verkligen klara att gå ner och då måste jag komma igång med intervall träning för att gå ner i vikt. så dags att lägga upp ett tränings schema så har man inget att skylla på!
och att komma ut och gå trots att vädret är dåligt !

nu skulle ju inte detta bli en vikt blogg, så jag får försöka skriva lite annat också.
den ska ju handla om mig och mina underbara barn.
igår va andra dagen på mitt sockeravgiftning. och även barnen ska ju avgiftas eftersom det blivit ganska mycke isglass och godis och sånt senaste tiden.
och nog märks det på dom.
Leo hade en hyss dag igår. man såg på honom att hans kropp skrek efter socker.
han va ganska trött och hängig på förmiddagen och sen fick dom jätte lite glass till efterrätt och då speeda han så det sjöng om det. blev tokig. lysnade inte på något eller någon.
och ville bara göra sina systrar illa.
så inget socker mer för barnen.
och Petri är också inställd på förändring. så nu hoppas jag verkligen att detta ska funka för oss allihopa. barnen kommer få frukt och grönt som snacks. och vid vissa tillfällen kanske chips eller så.... se om det hjälper på Leos förstoppade mage också.

Kayleigh försöker just nu träna för att kunna rulla från rygg till mage.
satan så snabba dom är på att utvecklas. man glömmer ju det mellan barnen.
men det går otroligt fort. så snart är hon en rullande bebis.
hon kommer över på sidan i alla fall !
vi hade bad dag igår, så alla barnen badade. Kayleigh älskar att bada precis som alla hennes syskon. det är skönt.
och efter badet blir det alltid olje massage och det är också uppskattat.
sen slocknade allihopa väldigt trötta.
och för min del innebar det att ta hand om all tvätt .
men det är skönt att kunna sitta ner och vika tvätt utan att hela tiden någon tar tvätten eller att man måste trösta någon hjälpa någon eller säga till någon !
bara vika i lugn och ro.

nu är det dags att sminka sig lite då....
Leo och Nikita är vakna med mig och Kayleigh och Petri tar lite sov morgon.
så det är väl bara att passa på .
frukosten är avklarad och barnen verkar ganska nöjda över läget !


ha en bra dag ni där ute !



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar