söndag 8 april 2012

början på resten av mitt liv.....

det är det väl varje dag kanske
men idag börjar jag ta bort dom kilona som jag lagt på mig under mina graviditeter.
för nu ska dom bort.
allihopa.
jag tänkte i alla fall satsa på 25 kilo.
även om det är lite i överkant. 20 skulle räcka men 25 är ett plus.
så det kör jag på som mål.
tänkte försöka vara klar med det till september då det är fem år sen jag opererades.
så när jag kommer på mitt återbesök så ska jag väga 25 kilo mindre än nu.
och då kan jag stolt säga att jag nått mitt mål och dessutom fått tre fina barn under de här fem åren.så då hoppas jag att mitt läkar team blir stolta över mig.
för det är trots allt dom som gett mig denna möjlighet.

jag tänkte sluta med kolhydrater så mycket det går.
alltså äta mer som lchf.
det tror jag går. men jag tänker dock inte öka mitt fett intag nämnvärt.
eftersom jag inte klarar det efter operationen !
och så blir det att öka på motionen. minst en promenad om dagen till att börja med.
sen börja göra situps och armhävningar som jag inte gjort på ett bra tag.
och så snart jag får klartecken från efter kontrollen ska jag köra igång med mitt tränings program och min träningsmaskin.
jag ska även starta varje morgon med 4 glas ljummet vatten eller ingefärs the.

idag lyckades jag få i mig tre och ett halvt glas ljummet vatten före frukost
och nu sitter jag och äter mina två stekta ägg och mitt kaffe väntar.
så nu är det bara att sätta fart med dagens bestyr.
ska i alla fall gå till affären och inhandla lite ägg och sånt som man kan äta när man ska skippa kolhydrater. jag hoppas att jag kan få en kickstart på viktminskningen med kanske 2 kilo på en vecka eller mer. skulle bli så lycklig.

jag behöver verkligen få upp motivationen.

så nu körjag.
önska mig lycka till och håll tummarna för mig !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar