torsdag 26 april 2012

bil igen !

ja nu är bilen lagad, i alla fall kopplingen. så det känns så skönt ! sen finns det ju som alltid lite små fix som måste göras. städa bilen bland annat ! sen kan det finnas en läcka i vatten behållaren till kylarvatten så den måste nog bytas relativt snart ! men nu går det i alla fall att köra bilen.
livet blir genast lite enklare då.
så idag om det finns tid tänkte jag ta och städa ur bilen och sätta fast bilbarnstolarna ordenligt ! det kommer bli så skönt att ha dom på sin plats och slippa byta bil och så till dom ! underbart !
bilereperationen kostade ca femtusen så det va ju inte billigt.
men allt som har med bilar kostar ju. suck !

igår började vi med våran enorma vedhög. ja jag va ju inte mycket till hjälp eftersom jag har alla barnen hemma och det går ju inte riktigt att ha dom på vedbacken. men ronny och petri kämpade och dom hann en hel del trots att maskinen vi hyrt inte riktigt funkade som den skulle. men nu har vi i alla fall börjat och vi har maskinen idag och i morgon med så jag hoppas kunna hjälpa till lite mer i alla fall....

nu ska jag duscha barnen och sätta fart på dagen.....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar