onsdag 11 april 2012

så va denna dagen över

ja nu är onsdagen avklarad också.
snart dags att sova känner jag !
dagen idag har väl egentligen inte varit så innehållsrikt.
Felicia åkte iväg till en kompis och red och ska tillbringa natten där.
Leo min Leo är ju förstoppad igen. så han har fått resulax och
fått igång magen någorlunda.
jag tror att vi får sluta helt med välling till honom för att få ordning på detta !
jag hoppas i alla fall att det släppte det mesta idag.
vi tog en promenad hela familjen just för att magen skulle få arbeta lite!
vi va ute ca en timma.
och sen när vi kom in så stekte jag pannkakor och barnen fick äta.

tidigare på dagen hade vi besök en snabbis av min mamma och hennes kompis Ronny.
dom hade varit och lämnat mammas bil på verkstan hos min bror.
så skulle dom vidare för att lämna in vovven hennes på en liten ögon behandling för han hade fått skräp bakom ögonlocken som verkade göra ett sår.
det kom blodblandade tårar från ögat.
så vovven skulle få bli av med det.
så dom stannade bara någon halv timma.
Leo och jag hade bakat en tuppkaka, till fikat.
Leo gillar att baka. och att slicka skålen, hi hi.

kakan blev ganska lyckad.
och det va kul att träffa mamma på fika.

i övrigt har jag inte gjort mycket mer än tagit hand om barnen och fixat mat och disk.
det har varit en ganska lugn dag ! jag hoppas morgon dagen blir lite mer kul.
hoppas barnen är på gott humör och vädret vänder så man kan ta en skön promenad.

dagen med kolhydrat uppehållet har väl gått skapligt !
även om det kunde gått bättre.
men denna vecka får vara lite si och så
nästa vecka ska det gå bättre !

skulle behöva komma iväg och storhandla men det får vänta.
men ack så skönt det skulle vara att få hem allt som är slut !
på fredag ska jag iväg med alla tre barnen till bvc och nästa onsdag den 18 ska jag på EEG undersökning i linköping.
det känns lite skrämmande med alla dessa undersökningar. kan något vara fel? det är ju det man går och undrar hela tiden !
jag undrar och oroar mig, men kopplar bort det mesta så länge mina barn är vakna för dom tar mina tankar till dom i stället för all oro.
Petri är underbar på att lyssna och med honom kan jag prata om allt.


nu börjar det bli dags att krypa till sängs.
är trött och ska försöka hinna sova en stund innan sängen blir full av små troll !

god natt på er !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar